Єдина екологічна платформа “ЕкоСистема”
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 27.02.2024 р.
Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі No 27-02-4921-24
Замовник:
Нижньотеплівська сільська військова адміністрація Щастинського району Луганської області
1. Назва документа державного планування:
Програма економічного і соціального розвитку Нижньотеплівської сільської територіальної громади Щастинського району Луганської області на 2024-2027 роки
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими
документами державного планування
Програма економічного і соціального розвитку Нижньотеплівської сільської
територіальної громади Щастинського району Луганської області на 2024-2027 роки
(далі – Програма) є документом державного планування місцевого рівня, яким
забезпечується розвиток реального сектору економіки громади, що сприятиме
підвищенню рівня добробуту населення – головної економічної мети державної
політики, а також максимально можливого зменшення негативних соціально-
економічних наслідків, які виникли в селищній територіальній громаді внаслідок
повномасштабного вторгнення окупаційних військ. Ця мета досягається через
реалізацію стратегічних цілей: 1. Захист та примноження людського і соціального
капіталу; 2. Економічний розвиток і формування бізнес-середовища; 3. Екологічно
збалансоване і раціональне природокористування. Програма враховує положення
програмних документів державного планування, а саме: Національної економічної
стратегії на період до 2030 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України
від 03.03.2021 No 179; Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки,
затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 No 695;
Національного плану дій з охорони навколишнього природного середовища на період
до 2025 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від
21.04.2021 No 443-р; Плану заходів щодо виконання Концепції реалізації державної
політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року, затвердженого розпорядженням
Кабінету Міністрів України від 06.12.2017 No 878-р; Стратегії зрошення та дренажу в
Україні на період до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 14.08.2019 No 688-р; Водної стратегії України на період до 2050 року, схваленої
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.12.2022 No 1134-р, та операційного
плану її реалізації у 2022-2024 роках, затвердженого цим розпорядженням; Державної
стратегії управління лісами України до 2035 року, схваленої розпорядженням Кабінету
Міністрів України від 29.12.2021 No 1777-р, та операційним планом її реалізації у 2022-
2024 роках, затвердженим цим розпорядженням. Підготовка проєкту Програми
здійснювалася з врахуванням пропозицій структурних підрозділів Нижньотеплівської
сільської військової адміністрації. Проте негативний вплив воєнних дій на території
України, постійні загрози з боку країни-агресора, тимчасова окупація території
громади, ускладнюють розроблення реалістичного прогнозу соціально-економічного
розвитку громади.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для
реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством
передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі
щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення
ресурсів)
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на
довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття
рішень про провадження планової діяльності та проводиться до прийняття рішення про
провадження планової діяльності. Програма економічного і соціального розвитку
Нижньотеплівської сільської територіальної громади Щастинського району Луганської
області на 2024-2027 роки охоплює основні види господарської діяльності:
промисловість, сільське господарство, транспорт та зв’язок, житлово-комунальне
господарство, інвестиційну, освіту, охорону здоров’я, фізичну культуру та спорт,
культуру і туризм, екологічну безпеку та інше. За кожним розділом Програми
визначені заходи серед яких можуть бути такі, що відповідно до Закону України «Про
оцінку впливу на довкілля», повинні підлягати оцінці впливу на довкілля.
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для
здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в)
транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Ймовірні наслідки: а) під час здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути
оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми для довкілля, у тому числі для здоров’я
населення, а саме: атмосферне повітря, водні та природні ресурси, поводження з
відходами, операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів
з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України, земельні ресурси,
благоустрій території, у тому числі озеленення, біорізноманіття та рекреаційні зони,
наслідки для здоров’я населення. У процесі реалізації заходів Програми по будівництву,
модернізації та експлуатації інфраструктурних об’єктів тощо, ймовірний вплив на
довкілля не буде перевищувати нормативно допустимих рівнів. Це буде забезпечено
застосуванням сучасних технічних рішень, дотриманням норм законодавства,
проходженням процедури оцінки впливу на довкілля та/або інших інструментів
публічного обговорення планової діяльності. Внаслідок врахування у Програмі
національних та міжнародних зобов’язань, зокрема тих, що стосуються цілей сталого
розвитку для України, можливі ризики будуть зведені до прийнятного рівня; б)
ймовірна реалізація заходів Програми не впливатиме на території з природоохоронним
статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення,
в наслідок виконання заходів Програми, відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо
документ державного планування не буде затверджено
Зважаючи на комплексність рішень проєкту Програми, що обумовлюється необхідністю
виконання пріоритетних напрямів та заходів Програми, призначених для різних видів
діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планових рішень. При
впровадженні заходів Програми, порівняно з існуючим станом, очікується позитивний
вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення.
Найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованої Програми.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що
використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна
інформація: наявна статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти
законодавства, що мають відношення до проєктів документів державного планування;
інша доступна інформація. Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції
навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини,
вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним
станом природного середовища. Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть
використовуватись аналітичні методи, зокрема буде здійснено: збір та аналіз
інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових
екологічних показників; проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних
цілей та можливого впливу на здоров’я населення; проведення оцінки впливу
Програми на складові довкілля та на стан здоров’я населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та
пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного
планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи
із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля,
визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього
природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього
середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами,
підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням
обов’язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання
природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення
заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів,
негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення
заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування
біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які
забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я
населення; д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також
інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення господарської та
іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; є) здійснення заходів
щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час
провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими
організмами. Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення
негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог 3
розділу Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя
населення».
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну
оцінку
Звіт про СЕО розробляється відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну
екологічну оцінку». Пропонується така структура звіту із СЕО: 1. Зміст та основні цілі
Програми, її зв’язок з іншими документами державного планування; 2. Характеристика
поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього
стану, якщо Програма не буде затверджена (за адміністративними даними,
статистичною інформацією та результатами досліджень); 3. Характеристика стану
довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які
ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією
та результатами досліджень); 4. Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на
здоров’я населення, які стосуються Програми, зокрема щодо територій з
природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною
інформацією та результатами досліджень); 5. Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у
тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення,
встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа
державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час
підготовки документа державного планування; 6. Заходи, що передбачається вжити
для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання
Програми; 7. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис
способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які
ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої
оцінки); 8. Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання
Програми для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу СЕО проєкту Програми
економічного і соціального розвитку Нижньотеплівської сільської територіальної
громади Щастинського району Луганської області на 2024-2027 роки надсилати на
адресу : Нижньотеплівська сільська військова адміністрація Щастинського району
Луганської області, e-mail: nteple@loga.gov.ua. Строки подання: 10 днів з дня,
наступного після внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки заяви
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (відповідно до статті 10 Закону
України «Про стратегічну екологічну оцінку»), тобто з 28.02.2024 по 08.03.2024
включно.
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
Офіційний веб-сайт Нижньотеплівської сільська військової адміністрації Щастинського
району Луганської області від 27.02.2024 від 27.02.2024
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Нижньотеплівська сільська військова адміністрація Щастинського району Луганської
області/ПОЛЗІК ІРИНА ОЛЕКСІЇВНА