Державна служба якості освіти України оприлюднила результати другого етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в умовах воєнного стану.
У дослідженні взяли участь учні шостих та восьмих класів з усіх регіонів країни. Воно було спрямоване на оцінку знань із української мови та математики, а також на виявлення ключових викликів освітньої системи під час війни.
Фінансова підтримка від ЮНІСЕФ дозволила провести масштабне тестування на платформі «Всеукраїнської школи онлайн». До вибірки увійшли 225 шкіл, зокрема три навчальні заклади з Луганської області.
Загалом було протестовано майже дев’ять тисяч учнів.
Учні зі східних областей та Києва показали кращі результати з математики у порівнянні з іншими регіонами, особливо у шостих класах.
Однак результати восьмикласників з математичних і мовних компетентностей у цьому регіоні дещо знизилися.
Спостерігається вирівнювання показників з математики серед восьмикласників по всій країні. Водночас дівчата загалом демонструють вищі результати, ніж хлопці.
Найскладнішими для школярів виявилися завдання, що потребують моделювання життєвих ситуацій та побудови логічних ланцюжків для їх розв’язання.
Фактори, що впливають на успішність: Результати моніторингу свідчать, що учні з добрими ІТ-навичками та доступом до ґаджетів мають вищі показники. Важливим фактором залишається якість викладання: зрозумілі пояснення матеріалу та позитивне ставлення до предмета сприяють кращим результатам.
Наступний, фінальний етап дослідження, запланований на травень 2025 року. Він має стати основою для подальшого розвитку освітньої політики в післявоєнний період.